Lediga jobb och sök med st.jobbdirekt.se

Är du en fena på administration och har erfarenhet av att arbeta med ekonomi eller inköp? Är du strukturerad med ett öga för att ge extra god service till dina kollegor? Då kan du vara den vi söker.

 

Arbetsuppgifter

Som verksamhetskoordinator kommer du att ha ett brett ansvarsområde med fokus på att stödja den dagliga verksamheten inom ekonomi, såsom budgetuppföljning, fakturahantering och bokföring samt att effektivisera ekonomiprocesser och hantera inköp. Du kommer ansvara för att planera och genomföra upphandlingar och inköp i enlighet med lagar och riktlinjer för offentlig upphandling. Vidare arbetar du med att koordinera olika administrativa processer och bidrar till verksamhetsutveckling.

 

Du kommer ha nära samarbete med verksamhetsansvariga och ekonomiteam för att säkerställa att vi följer gällande regler och rutiner inom statlig verksamhet. Rollen som verksamhetskoordinator är en ny tjänst på Informationsförvaltningen vilket innebär att det finns möjlighet att påverka rollens utveckling.

 

Tjänsten är placerad i Stockholm.

 

Vi söker dig som

Du har relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller liknande område eller har motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som vi bedömer likvärdig. Du har relevant erfarenhet av arbete med ekonomi eller inköp, gärna inom offentlig sektor. Vidare ser vi att du har erfarenhet av administrativt arbete och av att arbeta med IT-baserade system för ekonomi eller inköp. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska samt officepaketet. 

 

Det är en fördel om du har relevant erfarenhet från liknande arbete inom försvarssektorn samt om du har erfarenhet av arbete där du förhåller dig till lagen om offentlig upphandling (LOU) och statliga regelverk, men det är inget krav för tjänsten. 

 

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har en god samarbetsförmåga samt ett flexibelt arbetssätt. Du kommer i rollen ha många kontaktytor och är därför serviceinriktad och har förmåga att arbeta strukturerat.

 

Om oss

Avdelningen Informationsförvaltning består av två enheter, enheten Arkiv och bibliotek som bland annat ansvarar för att förvalta myndighetens arkiv, styrning och stöd inom informationsförvaltningsområdet samt agerar rådgivande mot hela myndigheten. Utöver det arbetar enheten även med traditionella uppgifter som att ordna och förteckna arkiv samt hantera förfrågningar. Enheten inbegriper vidare FMV:s bibliotek med ansvar för flera olika digitala publikationsbibliotek, informationsförsörjning och databassökningar. Enheten för registratur är en del av Informationsförvaltningsavdelningen. Avdelningen ansvarar för att den information som upprättas vid och inkommer till FMV bevaras och hålls ordnad så att den uppfyller FMV:s, rättsskipningens, forskningens samt allmänhetens behov.

 

FMV Informationsförvaltning ansvarar för att utveckla och förvalta en god offentlighets- och sekretesskultur för myndigheten. Avdelningen ansvarar också för att tydliggöra informationsflöden, ansvarsförhållanden, styrning och uppföljning inom informationsförvaltningsområdet.

 

FMV – Försvarets materielverk

På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt.

 

På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning.

 

Vill du vara med och utveckla framtidens försvar?

Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska.

 

Våra fackliga företrädare är Peter Andersson SEKO, Elisabeth From SACO, Lars Mörrby OFR/O och Lena Sköld Gunnarsson OFR/S/Försvarsförbundet. Alla nås på telefon 08-782 40 00 (FMV Växel). #LI-Hybrid

 

Frågor gällande tjänsten besvaras av avdelningschef Catrin Mårdell på telefon 08-782 40 00 (FMV Växel).Vid frågor om rekryteringsprocessen ber vi dig kontakta Lovisa Karlsson, lovisa.karlsson@fmv.se

 

Sista ansökningsdag är 2024-11-27

 

Välkommen med din ansökan.

 

FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

 

 

Ansök nu

 

Jobb powered by Jobbdirekt